Recension: Snow White & The Huntsman

 

Produktionsår: 2012

Genre: Äventyr

Regissör: Rupert Sanders

Huvudpersoner: Kristen Stewart, Chris Hemsworth och Charlize Theron

Igår såg jag Snow White and the Huntsman och jag måste säga att jag blev mycket överraskad över att den var bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag var också nyfiken på hur Kristen Stewart skulle klara sig i en annan film än i Twilight.

Filmen handlar om hur en ond drottning vid namn Ravenna lurar sig in i slottet och dödar alla där förutom Snow White som hon känner hon har ett mycket speciellt band till. Tack vare sin moder som satte en förtrollning på henne när hon var liten så kopplas hennes skönhet till hennes krafter och därför måste hon ta många flickors själar för att inte ser gammal ut.  När det har gått 17år så berättar hennes magiska spegel att om hon äter Snow Whiter hjärta så kommer hon förbli ung men om hon inte klara av att döda Snow White så kommer det vara hennes död.

Så Snow Whiter rymmer och stöter på The Huntsman som spelas av Chris Hemsworth och sedan möter de dvärgarna som tar dom vidare till Duke Hammond.

Skådespelarinsatsen var bra där Chris Hemsworth spelade Huntsman som jag även gillade i Thor och han var bra i sin roll som the Huntsman. Charlize Theron som spelade drottningen var mycket bra i sin roll. Kristen Stewart gjorde sin roll också bra och jag tyckte att hon passade som Snow White.  Snow White and The Huntsman hade bra effekter och en bra story.

Betyg 7 av 10

Leave a Reply

